Autor |
Wiadomość |
Geom
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Śro 9:03, 21 Lis 2007 |
 |
Teraz ja ^_^ a minowicie:
Czy zrobilem tragicznie ze wybralem na swoja "koronna" umiejetnosc - lumberjacking? czy umiejetnosci drwalskie ponad 100% do czegos realnego mi sie przydadza? (np. bede zbieral po 100bali na raz z kazdego rodaju drzewa czy np bede niezmsko wladal toporm, a jestem lucznikiem (kolejny blad "profilowy"?) Czy lepiej zaprzestac lucznictwa? Jak mam zapomniec niepotrzebny skill?? np tailoring - wziolem bo myslalem ze zrobie szybko pieniazki, ale mi sie znudzilo ...
dziekuje
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 9:18, 21 Lis 2007 |
 |
Mam 110% drwalstwa, jestem łucznikiem, jakoś żyję. Gdybym chciał być mega mastachem Legolasem wziąłbym jako primary np. Taktykę, ale w czasach, gdy wybierałem skille, myślałem, że hid i stelf są mniej użyteczne, niż są naprawdę i władałem tak łukiem, jak i toporem (na wszelki wypadek). Ze dwa miechy temu porzuciłem walkę nie-balistyczną i nie żałuję.
Na początku CL4 mogłem ścinać Heban dopiero, gdy wkoksałem 110% skilla. Niestety Heban jest praktycznie identyczny co Wierzba, którą może wyciąć każdy, więc tak na prawdę Lumberjacking na wyższym poziomie skilla jest niezbyt pożyteczny. Marzą mi się czasy, gdy postaci takie jak ja zostaną "docenione" (w końcu nie od razu wycina się Heban). I tak cieszę się, że Coltain wyrównał bonus do dmg między Wierzbą a Hebanem, aczkolwiek marzy mi się, żeby Heban był najlepszym rodzajem drewna - w końcu nie dość, że wymaga więcej skilla, to trzeba się telepać kawał drogi prawie na koniec świata (a w końcu wierzba rośnie praktycznie wszędzie). No, nieważne.
Obecnie mam jeszcze 50 pkt "expa" i jakoś nie czuję, żebym ścinał hiper mega dużo bali. Niestety Coltain ma już dość dużo do roboty, a jest (chyba) jedyną osobą, która mogłaby opisać wpływ expa na wszystkie skille.
Nie polecam zatem Lumberki jako primary skilla. Przynajmniej jeśli nie masz lepszego pomysłu na hobby dla swojej postaci.
Nie musisz mieć mega wyśrubowanej postaci, żeby grać na CL. Chcesz drwalować - drwaluj. Chcesz szczelać z łuku - szczelaj. Ja tak robię od jakichś 5-6 lat i nie narzekam.
Na CLR były muły i "przeniosłem" odpowiedzialność ścinania drwa na muła. Dzięki temu mogłem zrobić Tracking na mainie. Brak mi strasznie tego skilla, ale nie żałuję, że mimo wszystko kurczowo i konsekwentnie trzymam się Lumberjackingu.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Firek dnia Śro 9:29, 21 Lis 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Saloth
CLFE-Seer Team
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 9:27, 21 Lis 2007 |
 |
Hmm,
nie wiem niestety jakie bonusy posiada lumber > 100. Moge jedynie zgadywac, ze zapewne wieksza ilosc zbieranego drewna (pewnie 1-2 bale w hebanie) i nieco wiekszy damage w toporach. Zeby byc pewnym, Coltain musialby sie wypowiedziec coz tam siedzi w skryptach.
Skoro masz juz ten lumberjacking, osobiscie zamiast tailoring wzialbym carpentry. Drewno bys sam zbieral i od razu przetwarzal na kije/zbroje/meble. Nie gram juz od dawna "BM'em", wiec nie wiem jak wygladaja obecnie kije, ale jesli dobilbys carpentry do 100 i tworzyl exp kije do umagiczniania, podejrzewam, ze znalazlbys klientow
Lucznictwo jest bardzo fajnym skillem, chociaz wymaga on jakis skilli dodatkowych. Najprosciej dodac do niego hiding i stealth, ale to dodatkowe 2x100 skille zajete, albo wziac tez jakas bojowke - przy lumberjacking swordy najlepiej. Wpierw uderzasz z dystansu lucznictwem, po czym machasz toporkiem;)
Zeby zapomniec skill , po prostu wchodzisz w .skile, dajesz przy danym skillu strzalke w dol i bedzie on spadam wraz ze wzrostem innego skilla.
[edit]
No i Firek mnie wyprzedzil;)
[/edit]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Mitikas z Aure
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 531
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 9:40, 21 Lis 2007 |
 |
Geom napisał: |
Jak mam zapomniec niepotrzebny skill?? np tailoring - wziolem bo myslalem ze zrobie szybko pieniazki, ale mi sie znudzilo ...
dziekuje |
strzalka w dol przy skillu ktory chcesz zapomniec (po lewej stronie). Jesli nie osiagnales jeszcze skillcapa, to umiejetnosc nadl bedzie na tym samym poziomie pomimo strzalki w dol, ale jak bedziesz potrzebowal miejsca na inny skill to wtedy ta umiejestosc spadnie.
Sprawa wyglada inaczej jesli chcesz zrzucic skill ktory oslabi jakas inna umiejetnosc... wtedy najlepiej zapchac sobie skillcap innymi skillami tak by niechciany skill poszedl w dol
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Geom
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Śro 9:44, 21 Lis 2007 |
 |
Heh jesli chodzi o "rzemioslo" to wyrabiam luki istrzaly. z ta dwojaka bojowka to ciekawy pomysl ( taki Thorgal mi sie marzy ) aczkolwiek jestem raczej zwolennikiem chodzenia/rozmowy/handlu niz niemego prania potworkow przez 20min, ale moze na CL jest lepiej niz tam gdzie bylem do tej pory, tylko ze niestety musialbym chyba czegos sie wyuczyc wiecej niz tylko "walki mieczem" a co za tym idzie musialby zrezygnowac z tych bardziej "pokojowych" umiejetnosci, mam zatem nie lada Walnut do zgryzienia
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 9:51, 21 Lis 2007 |
 |
Niestety wojak z pełnym bukietem skilli bojowych zostawia niezbyt wiele miejsca na rzemiosło.
Jeśli chcesz mieć miecz/obuch/broń szermierczą oraz tarczę (lub wrestling, jeśli chcesz mieć broń dwuręczną lub dwie jednoręczne), zostanie Ci miejsce na jeden skill rzemieślniczy.
Jeśli zrezygnujesz z tarczy i będziesz walczył bronią dwuręczną, zostaną dwa skille.
Jeśli do tego zrezygnujesz z Resisting Spells (nie polecam w przypadku walki full contact ) zostaje miejsca na trzy skille.
Postać maga chyba pozwala na większą swobodę, ale mogę się mylić.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Geom
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Śro 10:10, 21 Lis 2007 |
 |
Rozwaze Lucznictwo / walka toporem (dwurecznym) co do "pokojowek" to sie zobaczy. Prosze jedynie o podpowiedz jakich umiejetnosci potrzebuje do walki toporem dwurecznym.
Dzieki za szybkie odpowiedzi w mojej kwestii (wlasnie udaje ze pisze pismo )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Saloth
CLFE-Seer Team
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 10:21, 21 Lis 2007 |
 |
Do walki toporem, to tak jak Firek pisal:
Sword dla samej walki
Taktyka dla zwiekszenia obrazen,
Anatomia chyba tez zwieksza obrazenia (ogolnie takta i anakta to skille do bojowek)
Poza tym moze byc wlasnie lumberjacking oraz jak chcesz mozna dodac wrestling zeby miec mozliwosc unikniecia ciosu, ale nie jest to konieczne.
Tak mi sie przynajmniej to widzi, Firek pewnie wie lepiej, bo siedzi w tych skillach juz od dawna;)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Geom
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Śro 10:31, 21 Lis 2007 |
 |
Ostatnie pytanie z tej kwestii, bede szczesliwy slyszac odpowiedz
Czy w taki mrazie istniej mozliwosc szybkiej wymiany broni w reku, czyli sytuacja:
- przeciwnik naciera w moim kierunku (ja oddaje powiedzmy w tym czasie dwa strzaly z luku) po czym wyciagam topor ( z odpowiednia emotka informacyjna) i "koncze" walke wbijajac mu ciezkie krasnoludzkie ostrze w klate jemu sie robi czarno - szaro przed oczami i w kapturku udaje sie do uzdrowiciela a ja sobie dla relaxu obcinam ze wa hebany ^_^
Czy istnieje mozliwosc klawiszowego ustawienia zmiany broni czy musze to robic w sposob drop/drag, jesli tak prosze o ostre naswietlenie procesu tworzenia skrotu klawiszowego....(nadal pisze pismo wiec sorki za brzmienie)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Saloth
CLFE-Seer Team
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 10:42, 21 Lis 2007 |
 |
Jezeli uzywasz razora masz tam 2 opcje:
- albo nagrac makro,
- albo skorzystac juz z zdefiniowanych tam czynnosci typu disarm/arm i tak ustawic na konkretne rodzaje broni
nie pamietam, co dokladnie sie znajduje tam, a nie mam tutaj razora, wiec poki co nie pokaze Ci co i jak dokladnie;)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 12:34, 21 Lis 2007 |
 |
Po prostu obadaj w okienku Razora zakładkę "Arm/Dress" (w polskiej wersji bodajże "Ubieranie". Z lewej strony okna tworzysz nową grupę rzeczy do ubierania/zdejmowania. Z prawej dodajesz przedmioty. Najlepiej potem kliknąć na taki przedmiot, potem kliknąć prawym przyciskiem myszy i dać "Convert selected to TYPE" - wtedy ubieranie będzie dotyczyło nie konkretnego topora (czy innej broni/zbroi), tylko każdego przedmiotu o takiej grafice.
Następnie w zakładce "Hot Keys" (PL "Klawiatura", bodajże) rozwiń grupę Dress i już dalej na pewno sobie poradzisz.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Arivald z Wybrzeża
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 14:08, 21 Lis 2007 |
 |
Saloth udało się Zastosowałem się do wskazówek, czyli: kupiłem koło 25 wytrychów u różnych dostawców (następnym razem spróbuje dorwać jakiegoś Majstra pozdro dla Sangrattusa ), rozszyfrowałem ostatnią świeżo naszkicowaną mapę i udałem się po skarb. Na miejscu wybiłem mobki, jakieś 20x stelekinezowałem skrzynie aż pułapka rozkraczyła się, zużyłem około 15 wytrychów na zamek aż wreszcie otworzyłem go na dziesięciu procentach uma Zawartość pozytywna .
Miałbym jeszcze pytanie dotyczące kartografii - jak wygląda drzewko mapek? Zaczyna się od świeżo naszkicowanej a potem? Pożółkła, dość stara... ?
Pzdr
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Arivald z Wybrzeża
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 13:23, 22 Lis 2007 |
 |
Czy mogę gdzieś ścięte drzewa przerobić na deski? Na razie robię stołki od razu z kłód, i chyba pomijam ważny proces obróbki na deski.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Skreczi
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 612
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 13:38, 22 Lis 2007 |
 |
Tak - do tego potrzebna jest krajzega. Robi ją majster.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Arivald z Wybrzeża
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 23:05, 22 Lis 2007 |
 |
Gdzie zmienia się kolor wypowiedzianego tekstu w grze?
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|