Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Jawnosc Mechaniki Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Zargal



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 11:07, 04 Mar 2008 Powrót do góry

Ja od wczoraj szukam odpowedzi na pare pytan bo chce zmienic sobie swoja postac i tego co mi potrzeba nigdzie nie jest napisane, a rozni ludzie dodatkowo mowia rozne sprzeczne zeczy. Wobec tego proponuje taki cos:

Stworzyc pare kont testowych na ktore gracze mogli by sie logowac i mieli by mozliwosc dowolnej konfiguracji skilli i statow tym postaciom oraz tworzenia przedmiotow.

Oczywiscie wymagany byl by do tego jakis zamkniety budyneczek na greenach i zablokowanie mozliwosci przenoszenia sie z niego.

Skoro Mechanika ma byc jawna to to byl by idealny sposob zeby kazdy zainteresowany posprawdzal sobie co i jak dziala, zanim zastosuje zmiany na swojej postaci.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zargal dnia Wto 11:09, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Woofca



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 214 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:16, 04 Mar 2008 Powrót do góry

Zargal napisał:
Skoro Mechanika ma byc jawna

Coltain napisał:
nie ma jawnej mechaniki

Cytat zostal zaczerpniety stad. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Woofca dnia Wto 11:16, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Zargal



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 11:27, 04 Mar 2008 Powrót do góry

No to skoro Colt nieche zdradzac cyferek no to trudno nich niezdradza Smile
Ale skoxac jakis konfig postaci mozna normalnymi sposobami tylko to zajmuje czas, dobrze by bylo miec mozliwosc sprawdzenia czy takie dobranie skilli zdaje egzamin zanim ten czas sie poswieci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Firek
Moderator


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:35, 04 Mar 2008 Powrót do góry

Pomysł jest dobry i sprawdzony w co najmniej jednej grze MMO, mianowicie EVE Online. Spowoduje to, że wszyscy gracze będą mieli równe szanse pozyskiwania pewnych informacji i oszczędzi członkom Ekipy (Coltowi w szczególności) odpowiadania na tuziny pytań dziennie na IRCu i Forum. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ishillda Thorball



Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 11:47, 04 Mar 2008 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

punkt: "WWW i IRC, czyli kontakt graczy z ekipą, graczy między sobą oraz jawność mechaniki"

lol?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Garth



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 441 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 12:00, 04 Mar 2008 Powrót do góry

Ja uwazam ze powinna byc jawnosc mechaniki - zaoszczedza to pozniej milionow pytan, nieporozumien i teori spiskowych ktore podnosza cisnienie zarowno ekipie jak i gracza.

Ale to moja opinia;]

Co do pomyslu to nawet ma to swoje niewatpliwe zalety...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fir
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny

PostWysłany: Wto 12:45, 04 Mar 2008 Powrót do góry

Jawne jest tyle ile sie ujawnilo od wlaczenia do chwili obecnej. Cala nie bedzie (a na pewno nie predko) jawna bo ktos ja musi ujawnic, a Colt jest zajety skryptowaniem, a nie sleczeniem nad skryptami i przepisywaniem ich na forum w strawialnej dla ludzi postaci.
Po kawalku costam dostajecie, rzadko pada odpowiedz 'nie bo nie'.

Testowe konta zaowocuja jawna interpretacja zbioru zaobserwowanych efektow, a nie jawna mechanika. Owszem, troche podpowiedza, ale i tak mniej niz byscie chcieli.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fir dnia Wto 12:46, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Zargal



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 13:25, 04 Mar 2008 Powrót do góry

mi wystarcze tle co sam sobie zaobserwuje, excela mam, stoper mam to reszte wylicze Smile a do czasu opisania tej calej mechaniki na ktora niema czasu to by to naprawde wiele uproscilo. No i niewymaga to wielkich nagladow pracy moglo by byc na dzis wieczor wprowadzone Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zargal dnia Wto 13:27, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
user3
Gość




PostWysłany: Wto 14:15, 04 Mar 2008 Powrót do góry

Przeciw pomyslowi Zargala.
Co do jawnosci mechaniki powina ona byc dostepna na forum w zmianach;)
NA zasadzie zmieniono dzialanie resa i wklejona linijka kodu czy cos;D
Zargal



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 14:45, 04 Mar 2008 Powrót do góry

user3 napisał:
Przeciw pomyslowi Zargala.


A mogl bys rozwinol to bardziej co ci to przeszkadza ???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ZooL



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 99 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 15:25, 04 Mar 2008 Powrót do góry

osobiscie tez jestem przeciw(ta... tak jakby mozna bylo byc nie osobiscie :p ).
Imo po zakonczeniu glownych prac nad skillami powinne one byc opisane (z numerkami) na stronie, tzn czysta matematyka np. jesli magery oslabia skille bojowe to co dokaldnie oslabia i o ile % itp itd. Konta testowe wprowadza wiecej zamieszania niz jest to warte, zwlaszcza jak ktos znajdzie bug(a predzej czy pozniej sie znajdzie...) zeby te konta wykorzystac w niekoniecznie dozwolony sposob ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Coltain
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:42, 04 Mar 2008 Powrót do góry

Nie wymaga nakladow pracy?

Czekam zatem Zargalu na opisy (opowiadanka) dla każdego skila (okolo 1 strony A4, z ciekawym watkiem)

Z chwila otrzymania wprowadzam Twoja propozycje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
user3
Gość




PostWysłany: Wto 17:05, 04 Mar 2008 Powrót do góry

a jak nie to ban:D
Zargal



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 17:17, 04 Mar 2008 Powrót do góry

Coltain napisał:
Nie wymaga nakladow pracy?

Czekam zatem Zargalu na opisy (opowiadanka) dla każdego skila (okolo 1 strony A4, z ciekawym watkiem)

Z chwila otrzymania wprowadzam Twoja propozycje.


A poco opowiadanka do stworzenia 10 kont o nazwie test1, test2, ... z statusem seera i postawienia zamknietego budynku na klucz ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Firek
Moderator


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:55, 04 Mar 2008 Powrót do góry

Chyba chodzi o to, że piszesz o czymś nie wymagającym, Twoim zdaniem, nakładów (?) pracy, przy czym Twój wkład pracy w rozwój shardu jest, jak mniemam, żaden (podobnie, jak w przypadku większości z nas). Myślę, że Coltain, w ramach riposty, zaproponował Ci, byś również zrobił coś "nie wymagającego wielkich nakładów pracy", po czym on, równie "niewielkim" nakładem pracy wprowadzi Twoją propozycję.

Nie jestem adminem niczego, ale nawet tak na chłopski rozum to jest o wiele więcej pracy niż 10 kont z statusem seera. Wymagałoby to stworzenia nowego "profilu" uprawnień, żeby nie było przeginek. Seer potrafi stworzyć tysiąc kupek złota po 60k i zrobić .teleto do Twojego domku. Seer potrafi przejrzeć komuś skrzynię w domku, być może również bankową. Seer potrafi wiele, wiele rzeczy. Taka propozycja wymaga gruntownego zaplanowania, żeby nie było trzeba potem robić cofek, w najlepszym wypadku o kilka dni (patrz: .przenies z CLTE).

Na miejscu Coltaina również byłoby mi nie w smak, gdyby ktoś nazwał powyższe "nie wymagającym dużych nakładów pracy", że nie wspomnę o byciu wprowadzonym "na dziś wieczór".

Nad powyższą interpretacją postu Coltaina myślałem 18 minut i 27 sekund, więc jest spora szansa, że jest ona dobra*.

* - (C) Fir.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)