Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Regulamin gry||Tworzymy postać Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Galdious
CLFE-Seer Team


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 441 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Sob 20:41, 24 Maj 2008 Powrót do góry

Regulamin PBF RPG:
I. Zasady ogólne:
1. Wszystkie treści są własności ich autorów i bez ich pozwolenia nie mogą być rozpowszechniane.
2. Zakazuje się spamowania, obrażania innych użytkowników, zaśmiecania forum.
II. MG:
1. MG ma prawo usuwać posty graczy bez uzasadnienia jak i ma prawo „wyrzucić” gracza z gry (zabrać mu dostęp do podforum).
2. MG jest również moderatorem forum.
3. MG ma prawo modyfikować regulamin, o czym winien poinformować wszystkich mających dostęp do PBF’a.
4. MG ma obowiązek pomóc graczom w zrozumieniu gry: sprawy techniczne itp.
5. MG nie może opisywać zachowań graczy biorących udział w przygodzie.
6. MG nie ma prawa edytować postów innego Mistrza Gry w inny sposób niż jedynie dodanie jakiejś treści.
III. Rekrutacja:
1. Każdy zarejestrowany użytkownik forum ma prawo ubiegać się o dostęp do gry.
2. By dostać dostęp wymagane jest napisanie podania w formie:
....1. Imię i nazwisko postaci.
....2. Rasa
....3. Klasa
....4. Opis z wyglądu
....5. Koncepcja, zachowanie
Wymagania nie są wygórowane. Wystarczy znać podstawowe zasady RPG i chcieć się w to bawić.
Podanie wysyłamy PW do Galdiousa/Aiedaila/(Ashantiela).
3. Podania sprawdzane są możliwie jak najszybciej. Gracz uzyskuje odpowiedź o przyjęciu lub odrzuceniu podania.
4. Po przyjęciu podania udostępniamy podfora z grą.
IV. Tworzenie postaci:
1. Tworzenie postaci odbywa się przez gg lub irc.
2. Wszystko odbywa się zgodnie z ogólnymi zasadami tworzenia postaci w systemie D&D 3ed. (może delikatnie zweryfikowanymi na potrzeby PBF'a)
3. Każdy gracz musi posiadać swoją kartę postaci do której dostęp będzie miał on, jak i MG. Ułatwi to rozdawanie PD i organizację gry.
V. Wypowiedzi:
1. Każdy gracz jest zobowiązany zachować kulturę wypowiedzi.
2. Dla ułatwienia rozgrywki posty powinny być formułowane według podanego niżej wzorca:
- opis zachowania – czcionka zwykła,
- wypowiedzi – kolor zielony,
- zachowania warunkowe (Jeśli coś to coś) – kolor czerwony,
3. W tematach z przygodami mogą wypowiadać się tylko i wyłącznie osoby, biorące w nich udział.
VI. Gracz/Użytkownik:
1. Zobowiązany jest stosować się do powyższego regulaminu.

MG:
Galdious - [założyciel/pomysłodawca] fabuła przygód (prowadzenie sesji), przyznawanie dostępu do pod-forum, pilnowanie porządku i "poziomu" na forum,
Aiedail - tworzenie kart postaci, prowadzenie walk i może coś jeszcze*,
Ashantiel - fabuła przygód (prowadzenie sesji) i może coś jeszcze*,
* - to czego się złapie, to będzie robił,


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Galdious dnia Pią 22:00, 13 Cze 2008, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
Aiedail
CLFE-Seer Team


Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Nie 1:19, 25 Maj 2008 Powrót do góry

Tworzymy postać:

1. Ustalenie imienia postaci – Gracz ustala imię, a także pozostałe detale swojej postaci takie jak wzrost, waga, kolor oczu i włosów, bóstwo w które wierzy i ostatecznie charakter postaci.

2. Ustalenie rasy postaci – Gracz wybiera rasę z jakiej wywodzi się jego bohater spośród ras takich jak Człowiek, Elf, Krasnolud, Niziołek, Gnom, Pół-elf, Pół-ork. Dostępne są również ich podrasy, których nie wymieniam ze względu na ich dość sporą liczbę. Bardziej zaawansowani gracze na pewno je już znają, a tym mniej doświadczonym radzimy pozostać przy rasach podstawowych.

3. Ustalenie klasy postaci – Gracz wybiera klasę postaci do jakiej należy jego bohater. Do wyboru jest ich parę: Barbarzyńca, Bard, Czarodziej, Druid, Kapłan, Łotrzyk, Paladyn, Tropiciel, Wojownik i Zaklinacz. W miarę zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia, gracze mają prawo zostać wieloklasowcami bądź zdobyć klasę prestiżową (ta jest dostępna od minimum 6 poziomu, więc na początek lepiej o tym nie myśleć i skupić się na zabawie, a nie analizowaniu cyferek). Następnie ustalane są Premie Bazowe zależne od klasy postaci (czyli szanse postaci na trafienie przeciwnika, czy oparcie się nieprzyjaznym czarom.

4. Ustalenie statystyk - Gracz zaczyna ze wszystkimi statystykami na poziomie 10. Ma 18 pkt. do rozdania miedzy tymi statystykami (powyżej 14 jeden stat kosztuje 2 pkt., powyżej 16 3 pkt.). Gracz ma również prawo obniżać swoje statystyki w celu zdobycia dodatkowych punktów do innych statystyk. Żadna statystyka nie może przekroczyć wartości 18. Wszelkie premie rasowe dodawane / odejmowane są na końcu. (Tzn. Elf może mieć 20 punktów Zręczności, Budowy zaś, maksymalnie 16). Potem w wyniku premii bądź kar za wysokie / niskie atrybuty weryfikowane są Premie Bazowe.

5. Ustalenie umiejętności postaci – Gracz wybiera w jakich umiejętnościach jego postać została wyszkolona. Do wyboru ma: Alchemia, Blefowanie, Ciche poruszanie, Czarostwo, Czytanie z warg, Dyplomacja, Fałszerstwo, Jeździectwo, Język obcy, Koncentracja, Kradzież kieszonkowa, Leczenie, Nasłuchiwanie, Odcyfrowywanie zapisów, Otwieranie zamków, Pływanie, Postępowanie ze zwierzętami, Półsłówka, Przebieranie, Przeszukiwanie, Równowaga, Skakanie, Stosowanie liny, Stosowanie magicznych urządzeń, Szacowanie, Tajniki dziczy, Ukrywanie się, Unieszkodliwianie mechanizmów, Upadanie, Wiedza (Tajemna, Religia, Natura – 3 podstawowe. Do tego parę bardziej wyspecjalizowanych, ponownie dla doświadczonych / upartych), Wspinaczka, Wyczucie kierunku, Wyczucie pobudek, Występy (wszelkiego rodzaje śpiew, tańce i gra na instrumentach. Wymaga precyzowania, w jakiej dziedzinie sztuki nasz postać się szkoli), Wyzwalanie się, Zastraszanie, Zauważanie, Zbieranie informacji, Zwierzęca Empatia. Oczywiście niektórym klasom pewne umiejętności przychodzą łatwiej, więc zwykle w nich są wyszkolone. Nie zmienia to faktu, że każdy może się nauczyć dowolnej umiejętności (z małymi wyjątkami – pewne umiejętności są wyłączne dla pewnych klas), niektóre z nich w ogóle nie wymagają treningu by ich używać (oczywiste, że każdy może użyć Zauważania, aby się rozejrzeć, lecz ktoś w tym wyszkolony dostrzeże więcej szczegółów).

6. Ustalenie atutów – każda postać zdobywa z czasem atuty. Każda postać zaczyna z choć jednym atutem. Atut taki daje naszemu herosowi jakiś nowy talent, bądź zwiększa podstawowe możliwości. Jest wiele atutów i chętnych odsyłam do podręcznika który mogę udostępnić na życzenie w formie pdf’a. Niechętnym w wyborze pomoże GM podczas tworzenia postaci. Spora część atutów posiada pewne warunki wstępne które postać musi oczywiście spełnić.

7. Wybór czarów – w tym miejscu Gracz prowadzący postać czarującą (Czarodziej, Zaklinacz, Bard, Kapłan, Druid, Tropiciel, Paladyn) wybierze czary z jakimi zacznie grę jego postać. Szczegóły ponownie w podręczniku (czarów jest ogrom, czyt. OGROM), bądź u waszych życzliwych GM’ów.

8. Wybór języków – to w jakim dialekcie postać potrafi mówić i pisać. Wspólny i swój język rasowy zna każdy. Postacie o wysokim intelekcie znają więcej języków.

9. Dobór ekwipunku – wasz drogi GM zadecyduje na podstawie waszych sugestii i swojej chorej wyobraźni o tym z jakimi przedmiotami wasza postać zacznie swoje przygody. Podaruje wam także pewną ilość złota, co byście biedować po rynsztokach nie musieli (no chyba, ze ktoś chce).


Wiem, że to może wyglądać w pierwszej chwili dość skomplikowanie, nie wykluczam też, że w tym skrócie czegoś nie pominąłem. Jednak mniej doświadczonym (tym doświadczonym oczywiście też) zapewniamy pomoc i służymy radą.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Aiedail dnia Nie 1:21, 25 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Galdious
CLFE-Seer Team


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 441 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Wto 15:30, 27 Maj 2008 Powrót do góry

Zasady prowadzenia rozgrywki:
I. Zasady dotyczące graczy:
1. Posty do przygód pisane są z zachowaniem klimatu fantasy.
2. Pisząc posta w przygodzie należy pamiętać o zachowaniu wzorca:
- opis zachowania – czcionka zwykła,
- wypowiedzi – kolor zielony,
- zachowania warunkowe (Tzw. ify - jeśli coś to coś) – kolor czerwony.
3. Gracz ma prawo pisać dialog (opisywać zachowanie) tylko swojej postaci. W przypadku gdy będzie chciał zamieścić dialog miedzy jakimś NPC, taki dialog musi być poprowadzone z którymś z MG przez irc/gg/... (Zwykle jednak dialog prowadzi się przez forum: ktoś pisze posta i to co chce powiedzieć, następny tak samo).
4. Nie opisujemy co widzimy (chyba, że MG was o tym powiadomi wcześniej). Żeby nie było takich sytuacji jak: "Kątem oka zauważył długi miecz k20+coś tam z kompletem płyty obok".
5. Gracz, który raz zginie w przygodzie do końca jej trwania uznany jest za martwego (Może uczestniczyć w innych przygodach, jeśli takie będą prowadzone).
6. Nie zezwala się też na zamieszczanie jakichkolwiek informacji z poza gry w tematach z przygodami.
7. W przypadku planowanej, dłuższej nieobecności, gracz winien powiadomić o tym jednego z MG.
II. Zasady dotyczące MG:
1. MG nie ma prawa podejmować za graczy żadnych decyzji.
2. W przypadku dłuższej nieobecności winien powiadomić o tym graczy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Galdious dnia Sob 22:44, 31 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)