Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Clair's Lair - Nowa Edycja? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Maniak
CLFE Team


Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 282 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Śro 23:37, 21 Lip 2010 Powrót do góry

Witam, temat niemniej wydaje się bardo intrygujący, a nawet budzący emocje zarówno te lepsze, jak i te gorsze. W każdym razie w imieniu osób, które jeszcze chcą i próbują zrobić coś w kierunku lepszego jutra na serwerze Clair's Lair - postanowiliśmy wywrócić całą polską scenę Ultimy Online do góry nogami, postaramy się, aby znów serwer Clair's Lair był wytyczną i definicją dobrej, niecodziennej zabawy w świecie odległym od naszej codzienności, od realizmu widzianego tylko i wyłącznie w sztywnej konstrukcji, zwanej życiem. Będziemy rewolucjonistami na drodze urozmaicenia znaczenia zabawy, relaksu, a nawet wyobraźni, która już tylko może wprowadzić was w inne, ciekawsze życie pozwalające zapomnieć o problemach i sporach. Tym czym teraz będzie Clair's Lair nikt z was nie będzie mógł opisać w słowach, jedynym rozwiązaniem będzie włączenie się do świata i to co zobaczycie będzie tym czym stanie się Clair's Lair.

Nazwę projektu ekipa zatrzyma dla siebie, chcemy zbudować coś co jest nietypowe, coś co będzie krążyło w waszych myślach przez okres, który będzie silnikiem i jednocześnie motorem napędzającym nazwę projektu, jak i odpowiedzią na naszą ciekawość. Zapomnijcie o Ultimie Online jako grze, zapamiętajcie ten początek jako Ultime Online część naszego lepszego jutra i część naszego lepszego "ja".

Póki co, kieruje się do was z pewną możliwością - mimo, iż plan był przygotowywany od jakiegoś czasu (między innymi nowe łącze), to jednak chcę, aby każdy z nas poczuł się częścią tak wielkiego projektu i dołożył coś od siebie. Mówię tutaj o możliwości powiedzenia, jakiego elementu brakuje tobie w świecie Clair's Lair, co chcesz dodać, co chcesz zmienić, co chcesz usunąć. (w tym temacie możesz napisać swoje przemyślenia)

Nadmienię również na koniec, że spokojnie teraz możecie grać do ostatniego dnia miesiąca. Kolejna informacja będzie podana 2 dni przed końcem miesiąca. Jednak już teraz bądźmy wszyscy razem wspólnym ogniwem budującym lepsze Clair's Lair.

Arrow


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maniak dnia Czw 9:42, 22 Lip 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Pikus--



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1171 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z nienacka.

PostWysłany: Czw 9:50, 22 Lip 2010 Powrót do góry

mi brakuje zwyklego swiata, normalnych miast/osad malych przytulnych. No i skryptow ktore byly wczesniej tj. straznik otwierajacy brame do dziedzinca..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kros



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 180 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 11:24, 22 Lip 2010 Powrót do góry

hoho..w sumie to nie wiem co powiedziec (napisac), zupelnie zostalem zaskoczony tym newsem.. :]
Zatem dodam od siebie, że także chciałbym powrotu starych miast czyli minoc, britt, yew itp, smialo moge powiedziec ze najbardziej brakuje mi calej starej sosarii - mogą byc te miasta w odmienionym wygladzie, ale niech beda. Aktualna mapa jest zupelnie nie grywalna, dlaczego? Bo jest za malo miast (na miejscu britt jest jedna wielka pustynia0_0), zycie toczy sie zazwyczaj wokół trinsic.

Dalej, przyspieszyłbym rozwój postaci, tak aby nowi gracze nie zrażali sie hard koxem, dodałbym wiecej złota na poczatek, czyli np 10k, przyspieszony przyrost statystyk do okreslonego poziomu, wiecej miejsc pvm dla newbie - cos ala te bagienka przy trinsic z jaszczuroczlekami i WIEKSZY loot w slabszych moobach, tak aby nowi gracze mogli cos zarobic na tym pvm itp itd

Zlikwidowac te chore podatki w innych miastach, np w skara za konia od stajennego trzeba zaplacic 20k ;O,
zlikwidowałbym tą zmiane "- postacie z tego samego konta nie moga ubierac sie w zrobione przez siebie przedmioty
- powyzsze rozszezone zostanie na uzywanie przedmiotow" - slyszalem ze duzo osob sie skarzylo na ta zmiane, wdlug mnie tez lipa z tym.

-Naprawic nekro tzn (przywrocic wreszcie normalne działanie i sile wiekszosci czarow) - to juz bylo wałkowane tysiące razy, nie wiem czy u palka tez trzeba cos poprawic, niech sie wypowiedza palladyni ;p

Co jest dobre? na pewno auto account, upominki w grze za bycie online itp
Tych rzeczy do zmiany badz do wywalenia jest na pewno wiecej, nie mam teraz glowy do myslenia. Jak mi sie przypomni to napisze.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sangrattus



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:28, 22 Lip 2010 Powrót do góry

A wiecie czego mi brakuje najbardziej?
1.Mapy z Aure.
2.Starego systemu robienia expow (exp miecz krotki wychodził z 2k sztab a nie 100!)
3.Tego, ze rare itemki mieli wybrani a nie wszyscy i rzeczywiście było je trudno zdobyć!
4. Najważniejsze: graczy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Maniak
CLFE Team


Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 282 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Czw 12:00, 22 Lip 2010 Powrót do góry

Super dzięki, będzie to brane pod uwagę i w miarę możliwości będziemy co chwile informować co zostało postanowione, a nawet zrobione. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kros



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 180 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 12:31, 22 Lip 2010 Powrót do góry

A, dodam ze takze bardzo lubilem mape z aure, kiedys nawet zalozylem temat z ponownym jej wprowadzeniem ale nie przeszlo ;/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pikus--



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1171 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z nienacka.

PostWysłany: Czw 13:04, 22 Lip 2010 Powrót do góry

San, nie chodzi o to ze "kiedys" bylo cos trudno zdobyc. Poprostu "kiedys" wszyscy zaczynali od poczatkua a co wytrwalsze bestie graja dalej i nie maja problemu z itemami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
qooepi



Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 490 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 14:11, 22 Lip 2010 Powrót do góry

Pamietajcie, ze glowny powod dla ktorego gracze odeszli to zbyt dlugi down serwera. Wystarcza dwa tygodnie zeby ludzie znalezli sobie cos lepszego do roboty i juz nie wroca.

Druga sprawa, to przeszkadzanie ludziom w pvp. Ja rozumiem, ze sa noobki i gracze, ktorzy chca tylko pvm. Ale walka z innymi przeciwnikami niz komputer to byla podstawa Ultimy Online jak i kazdego innego mmorpg. Po to sie leveluje zeby byc lepszym od innych, a potem im wkopac jak dojdzie co do czego.
Do wszystkich, ktorzy napisza teraz, ze noobki nie maja zycia itp. Owszem, nie maja na obecna chwile, bo graczy jest tak malo iz aby kogos zabic to trzeba sie szukac godzinami. A kogo najlatwiej znalezc? Noobka.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Teron



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 113 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:11, 22 Lip 2010 Powrót do góry

A więc propozycje:
- może by tak ustawić 1 lub 2 skille jako zmienne i pozwolić graczom dowolnie je zmieniać? Albo za zmianę jednego z nich brać złoto - jednorazowo lub za czas trwania zmienionego skila;
- iska przenosi elementy ekwipunku wprost do banku - po co uprzykrzać sobie pvm skoro jest iskra. Dwuklikamy iskrę, wskazujemy pojemnik lub przedmiot i np 200 kamieni wagi znika z ekwipunki i ląduje w banku. Trwa to długo i jest łatwo disturbowalne, żeby w pvp nie namieszać;
- zamiast lub jako dodatek do pierwszej pozycji możliwość zapisania konfiguracji postaci i później jej przywrócenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Teron dnia Czw 16:12, 22 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mch88



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 16:37, 22 Lip 2010 Powrót do góry

qooepi napisał:
madre slowa


ja przestalem grac, bo "znudzilo mi sie" w UO zawsze bawilo mnie pvp, bylem przyzwyczajony do tego z clte i zostalo wywrocone do gory nogami, nie mam na mysli tylko zmian w samej walce, uzywanych umiejetnosci, taktyk lecz rowniez to ze przeciwnik mogl w dowolnym momencie po prostu sie wycofac, nie mowiac juz o osobach ktore nie byly zainteresowane pvp - one mogly z latwoscia go uniknac.

mam nadzieje ze w powyzszym zdaniu wielokrotnie zlozonym udalo mi sie wylac caly zal i zgryzote jakie dreczyly mnie gdy myslalem o UO.

od kiedy przestalem grac na CLFE, nie mialem zadnej stycznosci z UO (procz tego ze czesto czytalem forum). a powiem szczerze, ze chetnie bym wrocil do grania gdyby zmiany rzeczywiscie spowodowalyby powiew swiezosci.

ostatnio gralem troche w WoWa na prywatnym serwerze, gralem tam pve (pvp jest beznadziejne) i niestety wada tej gry jest fakt iz po osiagnieciu pewnego rozwoju postaci (glownie chodzi o zdobyte pixele w postaci itemow), dalszy rozwoj jest w pelni uzalezniony od pozostalych 24 osob z ktorymi mozna isc na "raid" (takie wspolne klepanie mobow w lokacjach). Dlaczego o tym pisze ? Otoz chcialem podkreslic, ze UO mimo ze jest gra mmo do czerpania pelnej przyjemnosci wymaga dobranie sobie 2-3 znajomkow, a nie 24 (i to okreslonej klasy, poza tym na rozne lokacje trzeba inaczej dobierac ludzi)

W takie "mniej zobowiazujace" mmo z checia bym pogral dlatego z niecierpliwoscia bede sledzil forum.. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
merq



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 17:23, 22 Lip 2010 Powrót do góry

Sama idea jest zaskakująca, ale bardzo potrzebna. Od siebie dodam, że tak jak poprzednikom, tak i mi bardzo podobała się mapa zwana "wyspą". Mapka mała, przytulna, z dużą ilością dungów, na której nawet gdy jest 5 online można kogoś spotkać, ale przede wszystkim fajne miasta. To właśnie one były moim zdaniem największą zaletą tamtej mapy. Każde z nich miało "przypisaną" do siebie rasę która tam urzędowała. Poza tym większość z nich miała swój specyficzny charakter i naprawdę cieszyła oko. Wadą tamtej mapy były natomiast ogromne lagi wynikające ze źle zbudowanych miast (co jest oczywiście do naprawienia, a poza tym stoimy przecież na nowym sprzęcie), szczególnie widoczne w Ominarze Smile . A skoro już jestem przy tym mieście to należy też wspomnieć o zajefajnym górnym mieście, do którego wstęp był tylko o określonych porach, dzięki wspomnianym wcześniej przez pikaczu strażnikom otwierającym bramę ludkom, co było w mojej ocenie ogromną zaletą. Poza tym był tam ciekawy quest na zostanie paladynem - teraz wystarczy podejść do jakiegoś tam npc'a i mamy skilla od ręki, co oczywiście trzeba poprawić. Kolejnym świetnym elementem byli "sztuczni mieszkańcy", którzy zachowywali się jak gracze, chodzili po miastach i mieli swoje sprawy. Jak widzicie wszystkie te rzeczy dotyczące Ominar składają się na odjazdowy klimat, którego niestety na nowej mapie brak.

Kolejną rzeczą którą trzeba niejako wrócić do życia są modlitwy w świątyniach druidów i palków. Pamiętam jak byłem swego czasu druidem. Odnalezienie ołtarza przemian zajęło mi wtedy sporo czasu, nie mówiąc już o "wymodleniu" czarów. To wszystko było naprawdę bardzo ekscytujące, ale też trochę nerwowe bo zawsze z wielkim utęsknieniem oczekiwało się na wymodlenie jak najlepszego czaru:) Teraz niestety (znowu) tego nie ma, a gromadzenie czarów palkowych/druidowych stało się tak jakby sztuczne, bo ich zdobywanie niczym nie różni się teraz od czarów magów, nekromantów (co zabiło różnorodność) i każdy z nich można wyciągnąć z liczy, demonów itp. co nijak się ma do klimatu panującego na serwerze.

Wspomniałem jakoś wcześniej o nekromantach... pragnę przypomnieć, że ich miasto (Anekrog) świeci pustkami, nie ma tam żadnego "życia" - mam na myśli npc'ów. Pamiętacie czasy, kiedy nekromanci siedzieli tam (zamiast wśród elfów) i żyli swoim życiem, które nieustannie uprzykrzali im paladyni? (pozdrawiam żonę Colta Laughing ). Wypadałoby zatem umieścić tam npc'ów.

Co do przyspieszenia rozwoju postaci - jestem za, widać że ludziom nie chce się, a nie którzy nie mają już po prostu czasu siedzieć nad koxem nie wiadomo ile. Jest to sprawa priorytetowa skoro chcemy mieć wysoki online.

Jeśli chodzi o podatki - to moim zdaniem są OK, ale tak wysokie ceny w normalnych osadach bez kamienia to zdecydowana przesada.

Kolejną sprawą, która jest warta rozpatrzenia to kox skilli na byle czym: mag trenuje do 110 skilla na magic arrow, nekro przez większość swojego koxu też trenuje wyłącznie na jednym czarze, u druida również jest podobnie. Właściwie to sprawa jest identyczna u crafterów. Nie myle się twierdząc, że na każdym z polskich serwerów w miarę wzrostu skilla trenuje się na coraz to bardziej wymagających itemach/czarach itp prawda? Wraz z tą zmianą powróciły by stare podziały klasowe tzn, nekro koxa się dłużej niż pozostałe klasy, z wampem(?) i druidem by było podobnie bo czarują z rzadkich ziół, z treningiem maga też szybko by nie poszło. Nie obyło by się także bez wzmocnienia klas, które szczególnie trudno byłoby wytrenować.


Co się nie podoba?
- upominki w grze (po co ludziom dawać jakieś prezenciki, skoro i tak większość z nich jest chomikowana w skrzyniach bankowych i nigdy nie ujrzy światła dziennego?)

- za duża mapa -> skoro robimy nową, świeżą edycję serwera to po co grać na tym co się w obecnych realiach nie sprawdza.

- jak to ktoś wspomniał wcześniej, zbyt szybko wychodzące expy. Nie chcemy przecież żeby każdy chodził w wyjątkach?

- propozycje TeronG'a :f

Jeśli jeszcze coś sobie przypomnę to wyedytuję tego posta.

pozdro10
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darqs



Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 406 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Praskie Księstwo Warszawskie

PostWysłany: Czw 23:05, 22 Lip 2010 Powrót do góry

Ja osobiście nie widziałem mapki z Aure na której graliście, słyszałem też, że była nawet bardzo konkretna. Jednak dla mnie osobiście Ultima ma najlepszy klimat na mapie starej Sosarii, naprawdę bardzo chciałbym spotkać się z tymi graczami na tym serwerze np. w Moonglow, albo w Britt ;] (że o Minoc nie wspomnę Razz). Moim zdaniem jeżeli chodzi o mapę, to klasyczna chyba byłaby najlepsza. Z całym szacunkiem dla budowniczych tej mapy oczywiście, ale naprawdę jest za duża, jak na jedno zakolonizowane miasto na całym kontynencie.

Sprawa kolejna, to szybkość gainu skili oraz statystyk. W chwili obecnej, naprawdę to wszystko leci jakby chciało, a nie mogło Razz. Dobrze by było właśnie gdyby postać tak na w miarę użytkową robiło się stosunkowo szybko. Oczywiście nie mówię tutaj o kilku dniach, ale chociażby o kilku tygodniach. Ja gram tutaj będzie ze 2,5 roku i naprawdę dobić do tego co mam to była naprawdę nie lada gratka ;], a i tak nie mam jeszcze tego co chciałbym osiągnąć Razz To mogłoby przyciągnąć nowych graczy i zachęcić ich do grania u nas, a nie na np. innym serwerze UO którego nazwy wymieniać nie będe Wink

Fajną opcję zauważyłem grając na innym shardzie. Mianowicie tam było coś na zasadzie gubernatora miasta i kilku osób które mu pomagały w prowadzeniu miasta, czyli tam powiedzmy zastępca, skarbnik, opiekun miasta, strażnicy miasta. W mieście była straż, ale nie atakowała crima, reda czy blue tak ot sobie. Tam była taka dosyć ciekawa zasada, że gdy osobnik łamał zasady danego miasta był z niego wygnany, czyli za kazdym razem gdy prubowął zblizyć się do tego miasta/osady był atakowany przez strażnika. Dodam oczywiście, że tutaj o wygnaniu decyduje gubernator miasta. Ciekawe dosyć rozwiązanie i bardzo oryginalne ;]

Co ja bym jeszcze rzec chciał... Jak dla mnie zbyt szybko postać się brudzi i głodnieje, tyczy się to również mountów. To tylko gra nie zmuszajmy się do chodzenia sie kąpać lub jeść co godzinę. Coś takiego moim zdaniem powinno być tylko odgrywaniem i klimatem. Niech te współczynniki spadają na nizsze poziomy ale troche dłużej ;]

Moim zdaniem powrót pór dnia i nocy byłby naprawdę czymś świetnym, wiem że to ciężka sprawa, bo zaraz zaczęły by się płaczę "jak to grać bez Razora?!?!" ale jeżeli chodzi o klimat i chodzenie po ciemku w nocy postacią i przyglądanie się dekoracjom domków w postaci latarni, świec i innych lampionów, to to naprawdę kozacka sprawa. Chociaż wiem że to raczej by nie wypaliło, to uważam za stosowne o tym napisać ;] ;p

Chciałbym tez zobaczyć nieco większy loot w mobkach, tych słabszych i tych mocniejszych również ;] Jakies losowo wypadające przedmioty które można sprzedać tylko u npca za jakąś gotówkę w miarę rozsądną. No i na sam koniec chciałem dodać że najbardziej ucieszyłaby mnie nieograniczona gotówka npca Razz



To tyle ode mnie, sory naprawdę, że piszę w taki sposób jakbym narzucał co ma być a czego nie. Tak po prostu napisałem i już. Też trochę nie grałem, więc jak walnąłem jakąs gafę to mnie poprawcie Razz

Rasti Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Klajdek
CLFE Team


Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 384 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 8:50, 23 Lip 2010 Powrót do góry

Mała uwaga... Coś zmieniali z porą dnia i nocy.? Dziwne, bo tego nie zauważyłam i widzę oświetlone o zmierzchu miasta...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Morgrim



Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Pią 10:04, 23 Lip 2010 Powrót do góry

Wipe wszystko załatwi. Zostawić gołe postacie ze statami, wprowadzić mape z Aure, Ered'or, Ominar(miasto wpisać w mape bo lagi były Smile), ładnie ospawnować, ewentualnie nową mape również można dać bo coby robota bobów nie poszła na marne, zwiększyć gain dla młodych postaci i będę grał Smile Nudzi mnie ciągłe chodzenie w jednym stuffie, ale to nie znaczy że jak będę chciał to sobie go wyrzucę. Jak wszyscy tracimy to wszyscy i już. Czas pozwoli to rozpisze się w temacie co jeszcze z chęcią bym zmienił a znajdzie się na pewno kilka rzeczy Wink. Propozycja dość ciekawa ze strony ekipy tylko gratulować jeśli wypali.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sangrattus



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:42, 23 Lip 2010 Powrót do góry

Teron, moze jeszcze wprowadzić spell dla wszystkich graczy, ktory automatycznie stwarza jedzenie niebo w gebie i myje postac? Moze damy jeszcze status adminow i gm wszystkim graczom?

Co to jest za gra, skoro wszystko jest łatwe. Nie trzeba sie starac, bo po co. Jak dla mnie to sprawia ze ten server jest nudny.

W całości popieram Morgrima. Wipe...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sangrattus dnia Pią 12:43, 23 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)